تحقق وعده‌های دولت در حوزه مسکن با انتصاب وزیر باانگیزه-راهبرد معاصر
رحمان سعادت، کارشناس مسائل اقتصادی و در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد:

تحقق وعده‌های دولت در حوزه مسکن با انتصاب وزیر باانگیزه

رحمان سعادت، کارشناس مسائل اقتصادی تصمیم برای تغییر وزیر راه و شهرسازی را مثبت خواند و گفت: انتظار می‌رود وزیر بعدی فردی با توان و با انگیزه بالا برای هماهنگ کردن بخش خصوصی و استفاده از سرمایه مردمی و بخش خصوصی برای ساخت مسکن باشد.
رحمان سعادت؛ کارشناس اقتصاد بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 28
کد خبر: ۱۶۱۰۴۷

تحقق وعده‌های دولت در حوزه مسکن با انتصاب وزیر باانگیزه

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ دولت سیزدهم در سال دوم فعالیت خود به سیاست ترمیم روی آورده است تا بتواند شرایط را مدیریت و حرکت به سمت تحقق وعده‌ها را تسریع کند. گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که اصلاح و ترمیم کابینه آغاز شده و رئیس‌جمهور خود در این اصلاح و ترمیم پیشرو شده است.


طبق سخنان محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ترمیم از وزارت راه و شهرسازی آغاز می‌شود و قرار است بذرباش به عنوان وزیر راه و شهرسازی برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی شود؛ هر چند از طرح این موضوع تا عملیاتی شدن آن حوادث بسیاری ممکن است رخ دهد، اما نباید منکر لزوم ترمیم و اصلاح بود.

تحقق وعده ها با تغییر ساختارها و روی کار آمدن مدیرانی جوان، با انگیزه و دارای طرح و برنامه میسر می شود که از اراده و عمل لازم برای رسیدن به هدف برخوردار باشند


رحمان سعادت، کارشناس مسائل اقتصادی بر لزوم تغییر وزیر در وزارت راه و شهرسازی با هدف نزدیک شدن به تحقق وعده ساخت و ساز مسکن در دولت سیزدهم تأکید کرد و به «راهبرد معاصر» گفت: با توجه به اینکه یکی از وعده های دولت ها ساخت مسکن و اعطای خانه ارزان قیمت به مردم است، انتظار تحقق این وعده در دولت سیزدهم می رود و مردم به ویژه نسل جوان به دنبال آن هستند.


وی افزود: بی تردید تحقق وعده ها با تغییر ساختارها و روی کار آمدن مدیرانی جوان، با انگیزه و دارای طرح و برنامه میسر می شود که از اراده و عمل لازم برای رسیدن به هدف برخوردار باشند.


کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: دولت نهم و دهم با استفاده از وزیرانی آشنا به کار ساخت مسکن توانست در این زمینه اقدام عملی انجام دهد که «مسکن مهر» باقی مانده از آن دوران است. داشتن عملکرد و سابقه خوب مدیریتی می تواند به کلید زدن ساخت و ساز مسکن و تحقق وعده ها از سوی دولت منجر شود.


سعادت گفت: دولت مایل به رفع نیازهای انباشت شده مردم در بخش مسکن است، اما انتخاب نادرست وزیر برای وزارتخانه مهم راه و شهرسازی نتوانست این خواسته را آنگونه که دنبال می شود، محقق کند. رئیس دولت سیزدهم نیز به دلیل ناتوانی وزیر در انجام امور و جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه ابهام در زمینه مطالبه مسکن مردم، اقدام به تغییر وزیر راه و شهرسازی کرد تا نفسی تازه در این وزارتخانه دمیده شود.


کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است: دولت سیزدهم باید فردی را به عنوان وزیر در این وزارتخانه مهم بنشاند که معتقد به ساخت و ساز مسکن و رفع نیاز مهم مردم در این بخش باشد و ساخت مسکن را دغدغه خود بداند.

شهرداری یا نهادهای مختلف و بخش خصوصی باید دست به کار شوند تا در زمینه نهضت ساخت و ساز مسکن بار بزرگی از دوش مستأجران و ملت ایران برداشته شود


سعادت تصریح کرد: با توجه به اینکه رئیس دولت تصمیم درستی برای تغییر وزیر راه و شهرسازی و کلید زدن ساخت و ساز مسکن در پیش گرفته است، انتظار می رود وزیر بعدی فردی با توان و با انگیزه بالا برای هماهنگ کردن بخش خصوصی و استفاده از سرمایه مردمی برای ساخت مسکن باشد. گرچه مسکنی که حدود 10 سال پیش به عنوان مسکن مهر ساخته شد، نتوانست نیاز انباشت شده مردم را به درستی پاسخ دهد؛ لذا انتظار می رود با ساخت و ساز به موقع و برحسب آشنایی با نیازهای انباشت شده جامعه، راهکارهای حل مشکل مسکن به صورت اقتصادی و تأمین مالی یا به صورت قانونگذاری به خوبی دیده و بررسی شود.

 
عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان معتقد است: بی تردید سازمان ها و نهادهای مختلف در زمینه ساخت و ساز مسکن نباید دولت را تنها بگذارند و شهرداری یا نهادهای مختلف و بخش خصوصی باید دست به کار شوند تا در زمینه نهضت ساخت و ساز مسکن بار بزرگی از دوش مستأجران و ملت ایران برداشته شود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده